Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

Tablet και laptop μοιράζονται την αγορά τις Ασίας

Η αγορά των Η/Υ στην Ασία έχει αρκετό χώρο τόσο για τα tablet όσο και για τα laptop.
Πριν λίγους μήνες η Apple και η Samsung πανηγύριζαν με φανφάρες και μπόλικη δημοσιότητα την είσοδο των tablet τους iPad και Galaxy αντίστοιχα, ωστόσο είναι απίθανο ότι θα καταφέρουν να εξαφανίσουν τα μεγαλύτερα ξαδέλφια τους σύντομα από την αγορά, υποστηρίζουν Ασιάτες αναλυτές και έμποροι.


Μπορεί η πώληση των laptop με μικρή οθόνη και των φθηνότερων netbook να παρουσιάζει σημαντική πτώση στις ώριμες αγορές όπως οι ΗΠΑ, ωστόσο, οι αναλυτές πιστεύουν ότι στην Ασία δεν έχει έρθει ακόμη το τέλος της αγοράς τους.


«Το tablet είναι μία δευτερεύουσα συσκευή, για ανθρώπους που έχουν ήδη έναν υπολογιστή και θέλουν μία φορητή συσκευή για συμπληρωματική χρήση» τονίζει από την Ταϊπέι η Τρέισι Τσάι, αναλύτρια της τεχνολογικής ερευνητικής εταιρείας Gartner και συμπληρώνει: «η χρήση του tablet ως κύριας και μοναδικής συσκευής είναι κάτι σπάνια, καθώς και πάλι χρειαζόμαστε κάτι με πληκτρολόγιο για να γράψουμε σε αυτό ή για να αποθηκεύσουμε».


Το iPad κατακτά την Αμερική


Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις του iPad της Apple στη μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρονικών Best Buy κατέλαβαν τον προηγούμενο μήνα ήδη το 50% των πωλήσεων των φθηνών netbook. Η πορεία μπορεί να είναι μόνο ανοδική
καθώς αυξάνονται τα μοντέλα tablet που κυκλοφορούν στην αγορά, καθώς διάφορες εταιρείες gadget παρουσιάζουν τα δικά τους μοντέλα. Μάλιστα, εν όψει Χριστουγέννων η Best Buy έχει τοποθετήσει στις βιτρίνες των βασικότερων καταστημάτων της συσκευές e-reader, tablet και κινητής τηλεφωνίας. «Οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα γι' αυτές τις συσκευές καθώς γίνονται τόσο σημαντικές για τις ζωές τους», ανέφερε πρόσφατα ο διευθυντής της Best Buy, Μπράιαν Ντουν στη Wall Street Journal.



Διαφοροποίηση των αγορών στην Ασία


Έρευνα της Nielsen Global Consumer στην Ταϊβάν έδειξε τον Μάρτιο ότι το 36% των ανθρώπων διαθέτουν ήδη ένα tablet ή σχεδιάζουν να αγοράσουν ένα. «Τα iPad έχουν πιο γρήγορες ταχύτητες Ίντερνετ απ' ότι τα laptop» τονίζουν οι έμποροι στην πρωτεύουσα Ταϊπέι και υπογραμμίζουν: «είναι πιο ελαφρύ και πιο εύκολο στη μεταφορά και πολύς κόσμος τα αγοράζει τώρα». Ωστόσο, η Ταϊπέι δεν είναι τυπικό δείγμα της ασιατικής αγοράς με τα δισεκατομμύρια καταναλωτών. Η αγορά των iPad αρχικά θα είναι περιορισμένη και θα έχει μεγάλο ανταγωνισμό από τα tablet άλλων εταιρειών όπως η Dell και η Samsung.


«Οι καταναλωτές σε αναδυόμενες αγορές όπως η Σαγκάη και το Πεκίνο έχουν την ίδια αγοραστική δύναμη με τον μέσο πολίτη στη Σιγκαπούρη και την Ταϊπέι, ωστόσο απέχουν πολύ από τους καταναλωτές στις μεγάλες μητροπόλεις» η κ. Τσάι.


Οι περισσότερες αναδυόμενες αγορές είναι ευαίσθητες στις τιμές και για παράδειγμα στην Ινδονησία μία διαφορά τιμής 20 ή 30 δολαρίων είναι σημαντική. Στην Ιαπωνία η νίκη των tablet είναι ξεκάθαρη εξαιτίας των πλεονεκτημάτων τους λόγω των περιορισμένων ελεύθερων χώρων. Ωστόσο, οι αναλυτές δεν έχουν ανακοινώσει ακόμη των τέλος των laptop στην Ιαπωνία. «Ένας υπολογιστής tablet είναι ένα αντικείμενο που μπορείς να κουβαλάς μαζί σου παντού στο ένα χέρι», αναφέρει ο Τακούμι Σάντο, προϊστάμενος αναλυτής της Daiwa Securities Capital Markets και συμπληρώνει: «Κι ένα laptop μπορείς να το κουβαλήσεις παντού μαζί σου, αλλά και πάλι πρέπει να βρεις χώρο για να το ακουμπήσεις προκειμένου να δουλέψεις σε αυτό. Όταν όμως θες να δακτυλογραφήσεις κάτι, τότε ένα laptop δουλεύει καλύτερα. Σε αυτό το σημείο το μόνο που μπορώ να πω είναι πως τα tablet καλύπτει διαφορετικές ανάγκες, π.χ. αναζήτηση στο Διαδίκτυο, απ' ότι ένα laptop».



Συμπληρωματικό το tablet για τους Ιάπωνες


Ο ιαπωνικός γίγαντας ηλεκτρονικών NEC, που κυριαρχεί στην εσωτερική αγορά Η/Υ, πούλησε πάνω από 2,73 εκατομμύρια υπολογιστές το 2009, από τα οποία το 60% ήταν laptop. «Βασικά στην Ιαπωνία, το laptop έχει καταστεί ένα βασικό αντικείμενο για το μέσο νοικοκυριό. Θεωρούμε ότι το tablet είναι κάτι ανάμεσα στο laptop και το κινητό τηλέφωνο» σημειώνει η εταιρεία σε ανακοινώσει της και αναφέρει: «Πιστεύουμε ότι τα tablet θα δημιουργήσουν μία καινούργια αγορά πάνω από τα notebook. Δεν πιστεύουμε όμως ότι τα tablet θα εξαλείψουν την αγορά των laptop».


Εν τω μεταξύ, η Toshiba έχει λανσάρει ένα μοντέλο υπολογιστή χωρίς πληκτρολόγιο, το οποίο ανοίγει σαν βιβλίο, ενώ στις δύο πλευρές του (σελίδες του) διαθέτει από μία οθόνη. Επιπλέον, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε ένα tablet με την ονομασία Folio 100, το οποίο θα κυκλοφορήσει στις αγορές της Ευρώπης, της Αφρικής, της Μ. Ανατολής και σε ορισμένες περιοχές της Ασίας (εκτός της Ιαπωνίας) μέσα στο 2011.


Οι νέα τεχνολογίες μπορούν απλά να καθυστερήσουν ή ακόμη και να καταστρέψουν κάποια πράγματα. Μπορούν να είναι όμως το αντίπαλο δέος ή να δώσουν νέα υπόσταση στις υπάρχουσες, πιο ώριμες τεχνολογίες.


«Τα tablet και τα laptop έχουν διαφορετικές λειτουργία και αναμένεται να δημιουργήσουν μία διαφορετική κατηγορία καταναλωτών, ενώ θα αλληλοσυμπληρώνονται» τονίζει ο Τζέιμς Σονγκ, αναλυτής της Daewoo Securities στην Σεούλ και συμπληρώνει: «Πιστεύω ότι τα tablet θα ενισχύσουν τη συνολική χρήση των laptop».


www.kathimerini.gr με πληροφορίες από AFP

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails