Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

H στρατηγική «ελεύθερου περιεχομένου» του Guardian


 H Βρετανική εφημερίδα  Guardian κυκλοφόρησε στο site της ένα νέο plugin για το Wordpress, που επιτρέπει στους bloggers που αναδημοσιεύουν κομμάτια του Guardian, να προσθέτουν ολόκληρα άρθρα της εφημερίδας ή του site στα ιστιολόγια τους δωρεάν, τα οποία όμως, ταυτόχρονα ενσωματώνουν και τις διαφημίσεις.  

Η κίνηση αυτή, προστίθεται στην στρατηγική ανοίγματος στο web που ξεκίνησε από τον Μάιο, όταν η Guardian κυκλοφόρησε και την ανοικτή της πλατφόρμα, που επιτρέπει στους προγραμματιστές να χρησιμοποιούν το ανοικτό εκδοτικό API (Application programming Interface) για να δημιουργούν εφαρμογές και υπηρεσίες που περιλαμβάνουν περιεχόμενο της εφημερίδας. 
Σύμφωνα με τον Matt McAlister, ΙΤ manager του Guardian και αρχιτέκτονα του ελεύθερου ΑPI και της ανοικτής πλατφόρμας, πίσω και από τα δύο υπάρχει μια λογική: Να επιτρέπουν σε άλλα sites και 

blogs την αναδημοσίευση περιεχομένου της εφημερίδας και την ίδια στιγμή να τους χρησιμοποιούν ως συνεργάτες στην προβολή διαφημίσεων με τους οποίους θα μοιράζονται και ποσοστό από τα έσοδα των διαφημίσεων. 
Με αυτό τον τρόπο όσο πιο πολλά άρθρα του Guardian αναδημοσιεύουν τα sites, τόσο πιο πολλές διαφημίσεις θα προβάλουν, τόσο περισσότερο θα συμμετέχουν με ποσοστά επί των εσόδων, αλλά με αυτό τον τρόπο τα άρθρα του Guardian θα προβάλλονται περισσότερο αλλά και θα είναι περιζήτητος από τους διαφημιστές, αφού η διαφήμισή τους θα προβάλεται όχι μόνο στο site του Guardian, αλλά και στα συνεργαζόμενα. 
Η κίνηση αυτή της βρετανικής εφημερίδας είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αιρετική και έξυπνη σε μια στιγμή οι The Times of London και οι Sunday Times κινούνται αντίθετα και χρεώνουν συνδρομές στους ηλεκτρονικούς αναγνώστες τους.
Αχίλλειος πτέρνα του συστήματος του Gardian, αποτελεί ο RSS  feeder, που στέλνει τις ειδήσεις χωρίς τις διαφημίσεις. Σύμφωνα με τον McAlister, ο Guardian θα επιτρέπει την χρήση του RSS feeder μόνον σε ιδιώτες και θα ζητεί από τα sites να χρησιμοποιούν το API του Guardian. Με αυτόν τον τρόπο, ο Guardian θα συνεργαστεί και με τον γνωστό Blogger Tim Kevan,  που έχει το BabyBarista.com. Ο Kevan τερμάτισε την συνεργασία του με τους Times (όταν ανακοίνωσαν ότι θα κλείσουν την ελεύθερη πρόσβαση και θα χρεώνουν συνδρομή) και τώρα συνεργάζεται με τον τον Guardian, χρησιμοποιώντας το WordPress plugin για να ποστάρει στο δικό του blog.
Στο βίντεο ο Chris Thorpe του Guardian αναλύει την ανοικτή πλατφόρμα και την λογική της:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails