Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010

Οταν μιλάμε για social media, το μέγεθος μετράει!

Το Facebook χρησιμοποιούν αυτήν την στιγμή περισσότεροι από 500 εκατομμύρια χρήστες. Ειναι το κέντρο βάρους της καθημερινής τους ζωής. Είναι η εφημερίδα τους, το site που έχουν τις φωτογραφίες τους, η επαφή με τους φίλους τους. Και ο βασικό λόγος που βρίσκονται εκεί είναι το γεγονός, ότι η υποδομή και οι υπηρεσίες της λειτουργούν απρόσκοπτα.
Η επιτυχία του facebook oφείλεται -περά από την ιδέα- στο γεγονός ότι μπορεί να διαχειρίζεται σε καθημερινή βάση 500 εκατομμύρια ανθρώπους χωρίς να κρασάρει κατ΄αρχήν!

Οπως και η Google έχει δημιουργήσει μια υποδομή που προσφέρει ταχύτερα και καλύτερα τις υπηρεσίες της σε σχέση με τους ανταγωνιστές του και διαρκώς εξελίσεται
Ας πάρουμε μια εικόνα από τα νούμερα:
• 500 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες
• 100 εκατομμύρια χτυπήματα την ημέρα
• 50 δισεκατομμύρια φωτογραφίες
• 2 τρισεκατομμύρια αντικείμενα αποθηκευμένα με εκατοντάδες εκατομμυρίων requests το δευτερόλεπτο

Mια ευέλικτη αρχιτεκτονική επέτρεψε στο Facebook να αναπτυχθεί με γεωμετρική άνοδο. Σύμφωνα με την εταιρεία AlertSite μεταξύ Απριλίου 2010 και Ιουνίου 2010, ο μέσος όρος απόκρισης του Facebook στις εντολές χρήστη, ήταν 1,02 δευτερόλεπτα, το 1/4 του αντίστοιχου χρόνου του Τwitter. To Twitter είναι το χειρότερο social media, όσον αφορά την απόκριση στις εντολές χρήστη. Ας μην ξεχνάμε, πως κολλάει το σύστημα μετα τις 5.00 το απόγευμα (ώρα Ελλάδος), που ξυπνάει και μπαίνει μέσα η Αμερική.
Το Παγκόσμιο Κύπελο Ποδοσφαίρου, ήταν ένα πολύ μεγάλο τεστ, για όλα τα social media. To facebook, σύμφωνα με την AlertSite, ανταποκρίθηκε άψογα. Αντίθετα, στο twitter θεωρούσαν έκπληξη, να ύπηρχε μέρα ή ώρα, χωρίς κάποιο πρόβλημα. Πάντα κάτι κολλούσε, πάντα κάτι καθυστερούσε! Ηδη, η κακή φήμη, έχει αρχίσει να συνοδεύει το Twitter. Και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο σε μακροχρόνια τάση. Ας μην ξεχνάμε το Friendster, ένα από τα πρώτα social networks, που ηττήθηκε κατά κράτος από το Facebook, λόγω βασικών ελλείψεων στις υποδομές του.
Το social web είναι πραγματικά κάτι πολύπλοκο και πολύπλευρο. Τα data στα social networks είναι δυναμικά, συνεχώς αναπτυσσόμενα και μεταβαλλόμενα. Και το ζήτημα είναι, πως συνεχώς δυσκολεύει η κατάσταση, καθώς κάθε μέρα μπαίνουν στα social media νέοι χρήστες που μεγαλώνουν, με γεωμετρική ταχύτητα, τις απαιτήσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails