Κυριακή 27 Ιουνίου 2010

Ποιά είναι τα μυστικά της ultimate δικτύωσης

Η νέα μου τρέλα αυτή την περίοδο λέγεται «δικτύωση» και εξηγούμαι: Προσπαθώ να απαλλαγώ από τους δεκάδες σκληρούς δίσκου, γεμάτους ταινίες, μουσική, photos και data. Πρέπει αισίως να έχω φθάσει τα 5-6 terra «σπασμένα» σε 14 δίσκους 2,5 και 3,5 ιντσών και με διαφορετικές χωριτικότητες. Οπως όλοι μας, βγάζω δίσκο, βάζω δίσκο για να έχω πρόσβαση στα αρχεία μου. (Παρεπιπτόντως για να μην χάνω τον μπούσουλα, έχω περάσει στο macbook μου, το Disk Catalog, ένα πρόγραμμα που σκανάρει και καταγράφει «που έχεις τι» στους σκληρούς δίσκους και με ένα απλό search, το βρίσκω χωρίς να είμαι συνδεδεμένος.)

Τώρα όμως ΘΕΛΩ: ένα σύστημα που:
  1. θα ξεκινάει από 5 giga και μπορεί να φθάσει μέχρι τα 20 στο μέλλον,
  2. θα μπορεί να αναβαθμιστεί,
  3. θα συνδέσω πάνω του wirelles τις κάμερες παρακολούθησης του σπιτιού,
  4. θα κάνει μόνο του back up των αρχείων του και των υπολογιστών μου,
  5. θα έχω πρόσβαση ασύρματη και ενσύρματη παντού στο σπίτι,
  6. θα παίζει τα media αρχεία σε όλα τα κομπιούτερ μου
  7. θα συνδέεται ασύρματα με όλες τις τηλεοράσεις, το PS3 μου, το xbox 360 μου, το sonos μου, το ipad μου, στο iphone μου και φυσικά
  8. θα μπορώ να έχω πρόσβαση στα data μου μέσω internet και από το γραφείο. Δύσκολο; Ε, λοιπόν η λύση υπάρχει και λέγεται δικτυακός δίσκος NAS (Network Attached Storage).
Δοκίμασα να ψάξω σε όλα τα μεγάλα κομπιουτερμάγαζα του Mall αλλά τζίφος η υπόθεση. Μπορεί να έχουν δεκάδες ups συστήματα σε ολα τα watt, αλλά δικτυακοί δίσκοι γιόκ. Εχουν δύο μοντελάκια όλα και όλα, μέχρι 2 terra το πολύ, χαμηλής ταχύτητας δικτύωσης που είναι δικτυακοί δίσκοι μόνον κατ΄ευφημισμόν. Θυμηθείτε, εμείς ψάχνουμε να γράφει NAS στην ούγια και DLNA που είναι το νέο πρότυπο ανοικτής δικτυακής διασύνδεσης.
Μόνο στο Πλαίσιο βρήκα κάτι σε ΝΑS, αλλά και αυτό μόνο με παραγγελία. Αρχισα την ερευνά μου στο internet, σε σχετικά forums του εξωτερικού βέβαια και μετά από αρκετό ψάξιμο, έχω καταλήξει σε δύο μάρκες που θεωρούνται top, την Qnap και την Synology που κάνουν, όλα όσα περιέγραψα πως θέλω, παραπάνω. Στην Ελλάδα αντιπροσωπεύονται, θεωρούνται δικτυακοί δίσκοι μεσαίας επιχείρησης και φυσικά τα μοντέλα που έψαχνα, διατίθενται μόνον μέσω παραγγελίας...
Είμαι λοιπόν ανάμεσα σε δύο μοντέλα, τα οποία πιστεύω ότι μπορούν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες κάθε γκατζετάκια: Το Qnap TS-659 pro και το Synology DS 1010
Και τα δύο ανήκουν στις κορυφαίες σειρές των εταιρών, και τα δύο διαθέτουν 5 θέσεις για 3,5 ιντσών δίσκους SATA II, μέχρι 2 terra o καθένας. Συνολικά φθάνουν στα 10 terra.
Aς δουμε τα θετικά και αρνητικά του κάθε μοντέλου (τα οποία ισχύουν και γενικότερα για όλα τα μοντέλα των εταιριών):

Qnap TS 659 pro:
+ Υψηλές επιδόσεις
+ Επίσης υψηλη NTFS επίδοση (Η QNAP έχει την εμπορική άδεια για τον Paragon NTFS driver)
+ Υποστηρίζει προγραμματισμένο power on και off
- Δεν υποστηρίζει RAID 10
- Δεν υποστηρίζει hybrid RAID
- Δεν έχει εxtra bay επέκτασης (Θα πρέπει να ξαναπληρώσεις για μια δεύτερη πληρη μονάδα)
+ Εχει 5 USB 2.0 ports
+ Εχει 2 eSATA ports
+ Ενσωματωμένη encryption των μονάδων
+ Ενσωματωμένος DHCP server
+ LCD οθόνη
+ Κουμπί USB Copy στο μπροστινό πάνελ
+ Υποστηρίζει EXT4 filesystem (Μεγαλύτερα από 16 TB volumes)
+ Υποστηρίζει WebDAV
+ Υποστηρίζει the IPv6 protocol
+ Υποστηρίζει advanced iSCSI support
+ Ολα τα drives κλειδώνουν με ένα κλειδί
+ Γενικά, κανένα πρόβλημα με downgrading του firmware
+ Περισσότερα μοντέλα και επιλογές
- Μπορούν να συνδεθούν μόνο μέχρι 4 κάμερες παρακολούθησης
- Ενας χρόνος εγγύηση
+ Εξαιρετική ποιότητα κατασκευής
+ VMWare certified
+ Πολύχρονη εμπειριά στον χώρο της x86 platform, add-on software
+ iphone, ipad εφαρμογές

Synology DS 1010+
+ Υψηλές επιδόσεις
- Χαμηλή NTFS επίδοση (Κάνει αργό back up σε eSATA NTFS disks)
- Υποστηρίζει μόνο προγραμματισμένο power off
+ Υποστηρίζει RAID 10
+ Υποστηρίζει hybrid RAID (SHR)
+ Υπάρχει extra 5απλό bay επέκτασης (Το οποί, όμως είναι αργό λόγω eSATA connection)
- Εχει 4 USB 2.0 ports
- Εχει 1 eSATA port
+ encryption σε φακέλλους, όχι ολόκληρου δίσκου
- Δεν έχει ενσωματωμένο DHCP server
- Δεν έχει LCD display
- Δεν έχει USB Copy function μπροστά
- Δεν υποστηρίζει EXT4 filesystem support (volumes μεγαλύτεροι των 16 TB volume will δεν υποστηρίζονται)
- Δεν υποστηρίζει WebDAV
- Δεν υποστηρίζει IPv6 protocol
- Δεν είναι προχωρημένη η υποστήριξη iSCSI
- Δεν κλειδώνουν τα drives με κλειδί
- Γενικά πολύ προβληματικό το downgrade του firmware
- Λίγα μοντέλα, λίγες επιλογές
+ Μπορούν να συνδεθούν μέχρι 16 κάμερες παρακολούθησης
+ Τρία χρόνια εγγύηση
- Δεν έχει την ποιότητα κατασκευής της QNAP
- Δεν είναι VMWare certified
- Είναι το πρώτο της μοντέλο για x86 platform
+ iphone, ipad εφαρμογές
Και οι δύο εταιρίες έχουν φανατικό fun club και φόρουμς.

Με βλέπω μάλλον για Qnap. Αν και η κορυφή κοστίζει... Υπολογίζω γύρω στα 700 ευρώ για τον Synology (net βέβαια, χωρίς δίσκους, μόνο το κουτί) και γύρω στα 1000 για τον Qnap. Χμμ μήπως πρέπει να αρχίζω να κόβω από τις προδιαγραφές μου;
Για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα για δίκτυα και δίσκους δικτύωσης είναι εξαιρετικό το forum του smallbuildernet.com στην διεύθυνση: http://forums.smallnetbuilder.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails